Bel ons0515 - 58 00 81

Pakket bestellen

Heeft jouw school aangegeven dat je zelf je leermiddelenpakket moet bestellen bij ons, dan kan dat via ons leerlingportaal www.mijnleermiddelen.nl. Hier bestel je eenvoudig je leermiddelen (en eventueel aanvullende artikelen). 

Voor een korte video-instructie klik je op deze link

Neem ook een kijkje in onze veel gestelde vragen om je op weg te helpen.

Succes!

Veel gestelde vragen

  • Kan ik voor meerdere personen een bestelling plaatsen via mijn account?
    Antwoord:

    Je kunt per account (e-mailadres) voor één leerling een bestelling(en) plaatsen.

  • Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst.
    Antwoord:

    Zolang je bestelling nog niet in behandeling is genomen kun je de bestelling annuleren. Je kunt via de site: www.mijnleermiddelen.nl de bestelling annuleren. Klik op 'bestelling' en kies daarna boven aan voor 'annuleren'. Je kan vervolgens opnieuw de juiste bestelling plaatsen. 

    Is je bestelling al in behandeling genomen dan kun je de bestelling niet meer annuleren. Bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier

  • Ik krijg een foutmelding tijdens het bestellen.
    Antwoord:

    Mocht je een foutmelding krijgen bij het bestellen, bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier. Maak van te voren een screenshot van de foutmelding en stuur deze naar het volgende emailadres: leerlingen@osingadejong.nl. Hierdoor kunnen onze medewerkers je zo goed mogelijk helpen. 

  • Hoe kan ik bestellen?
    Antwoord:

    Om je pakket te bestellen ga je naar www.mijnleermiddelen.nl. Op deze site kun je een account aanmaken. Indien je al een account hebt kun je inloggen met je inloggegevens. Nadat je bent ingelogd klik je op 'pakket bestellen'. 

    Klik hier voor een korte video-instructie.

  • Wanneer moet ik bestellen?
    Antwoord:

    Dit verschilt per school, daarom is het verstandig je mail goed in de gaten te houden, per mail houden we je op de hoogte. Je kan ook inloggen op www.mijnleermiddelen.nl, als je kiest voor "Pakket bestellen" krijg je te zien of het voor jou al mogelijk is om te bestellen.

  • Waar kan ik terug zien wat ik heb besteld?
    Antwoord:

    Nadat je hebt besteld kun je via het menu aan de linkerkant op 'bestellen' klikken. Vervolgens klik je op 'mijn bestellingen'. Er verschijnt dan een overzicht van al je bestellingen. De inhoud van de bestelling kun je zien door op 'details' te klikken achter de bestelling|(en). 

  • Ik ben een boek kwijt en ik wil graag een nieuwe bestellen.
    Antwoord:

    Een nieuw exemplaar kun je op eigen kosten nogmaals bestellen via mijn www.mijnleermiddelen.nl. Log in met je inloggegevens en ga naar de webshop om te kunnen bestellen. Let op, deze leermiddelen dien je zelf af te rekenen.

  • Ik wil graag een tweede pakket bestellen.
    Antwoord:

    Mocht je van niveau/vakken wisselen, dan kun je kosteloos nogmaals een bestelling plaatsen. Wil je hetzelfde pakket nogmaals bestellen, dan kun je dit op eigen kosten doen. Mocht je anders af hebben gesproken met school, bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier.

  • Hoe kan ik mijn adres wijzigen?
    Antwoord:

    Je kan tijdens het bestellen een afleveradres opgeven. Deze mag afwijken van je eigen huisadres. Wil je na het bestellen je adres nog wijzigen dan dien je de bestelling te annuleren. Plaats een nieuwe bestelling met het juiste adres. Is je bestelling al in behandeling genomen, dan is wijzigen niet meer mogelijk. Neem dan contact met ons op voor de mogelijkhede via 0515-580081 of via het contactformulier.

  • Kan ik mijn huurboeken ook kopen?
    Antwoord:

    Het is niet mogelijk om je huurboeken te kopen. Mocht je toch graag dezelfde titels willen kopen, dan kun je via de webshop deze boeken nogmaals bestellen. Deze leermiddelen dien je zelf af te rekenen. 

  • Kan ik bestellen zonder account?
    Antwoord:

    Het is niet mogelijk om te bestellen zonder account.

  • Ik wil mijn adres wijzigen.
    Antwoord:

    In de laatste stap van het bestelproces vragen we om je adres op te geven. Hier kan je het adres opgeven waar je je bestelling wil ontvangen.

    Heb je je bestelling al geplaatst en wil je toch nog een adreswijziging doorgeven? Bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier.

  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Antwoord:

    Zolang je bestelling niet in behandeling is genomen kan je de bestelling annuleren via www.mijnleermiddelen.nl. Klik op de bestelling en kies boven aan voor “annuleren”. Je kan vervolgens de juiste bestelling gaan plaatsen.

    Is je bestelling al in behandeling genomen, dan is annuleren niet meer mogelijk. Bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier.

  • Ik ben een boek kwijt
    Antwoord:

    Als je een boek kwijt bent kwijt geraakt kun je een nieuwe bestellen. Dit doe je door op onze website het artikel te selecteren en af te rekenen. We zorgen ervoor dat het nieuwe exemplaar zo spoedig mogelijk naar je toe wordt gestuurd. 

  • Hoe weet ik of mijn bestelling onderweg is?
    Antwoord:

    In de laatste twee weken van de vakantie worden de pakketten via PostNL verzonden. Je ontvangt via de mail een track&trace code waarmee je het pakket kunt volgen. 

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de bezorger komt?
    Antwoord:

    De pakketten worden via PostNL bezorgd. Mocht je niet thuis zijn, dan wordt het pakket naar het dichtsbijzijnde PostNL punt gebracht. Je hebt dan maximaal twee weken de tijd om het pakket af te halen. Via de track&trace link kun je zien wat de status van het pakket is.

  • Ik heb maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen.
    Antwoord:

    Het kan zijn dat jouw boeken niet allemaal op voorraad waren tijdens het produceren. In dit geval zul je nog een aanvullend pakket ontvangen. Via mijnleermiddelen.nl kun je het pakket inzien. Controleer of je de boeken ook daadwerkelijk hebt besteld. 

  • Ik heb een beschadigd boek ontvangen.
    Antwoord:

    Je leermiddelenpakket wordt met zorg samengesteld. Mocht je onverhoopt toch beschadigde boeken hebben ontvangen, dan kun je via www.mijnleermiddelen.nl een melding maken. Via het menu kun je naar 'Leermiddelen en vervolgens naar 'Servicemeldingen' gaan en vervolgens een melding maken.

  • Antwoord:
  • Ik weet mijn leerlingnummer niet (meer)
    Antwoord:

    Je leerlingnummer heb je via school ontvangen. Mocht je deze niet meer weten, vraag deze dan even na bij school.

    Kom je er met school niet uit, bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier.

  • Ik weet mijn leerlingcode niet
    Antwoord:

    Je hebt de leerlingcode van ons via de mail ontvangen. Mocht je deze niet meer hebben, kies dan bij het aanmaken van een nieuw account voor 'Geen van beide'

    Als je je persoonlijke gegevens zo volledig mogelijk invult, zal het systeem op basis daarvan een nieuwe code voor je genereren.

  • Ik weet mijn schoolcode niet
    Antwoord:

    Je hebt de schoolcode van ons via de mail ontvangen. Deze code heb je alleen nodig als je zelf via ons je boeken moet bestellen. Mocht je deze niet meer hebben, neem dan contact met ons op om te controleren of je wel zelf moet bestellen. Dit kan via 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier.

  • Welke boeken moet ik aan het einde van het jaar weer inleveren?
    Antwoord:

    Via www.mijnleermiddelen.nl kun je jouw inleverlijst inzien. Hierop staat welke boeken je aan het einde van het schooljaar weer dient in te leveren. 

  • Waar/hoe moet ik mijn boeken inleveren?
    Antwoord:

    In verband met het coronavirus, zal de inname dit jaar anders verlopen dan je normaal van ons gewend bent. Via www.mijnleermiddelen.nl kun je jouw pakket online registeren. Log in met je account en klik op de tegel 'Online inname'. Volg de stappen om je pakket te registeren. Je ontvangt via de mail je inleverlijst. Op deze inleverlijst staan instructies over het je de boeken moet inpakken. 

    Op de innamedag van jouw school kun je het pakket inleveren. Een medewerker van OsingadeJong zal de barcode op het pakket scannen en vervolgens kun je het pakket zelf in de juiste rolcontainer zetten. Kun je zelf niet? Laat het pakket dan bijvoorbeeld door een klasgenoot inleveren.

    Zorg er voor dat je op de aangegeven tijd op school bent en na het inleveren ook meteen weer naar huis gaat. Zo kunnen we op de innamedag met z'n allen de richtlijnen van het RIVM zo goed mogelijk naleven. 

    Via deze link kun je een instructievideo bekijken om je op weg te helpen. 

    Kun je niet aanwezig zijn op de innamedag? Dan kun je de boeken naar ons opsturen tot een week na de inname. Je kunt de boeken samen met een kopie van de inleverlijst op eigen kosten versturen naar:

    OsingadeJong
    t.a.v. Inname <schoolnaam>
    Oliemolen 2
    8754 GH Makkum

    Vraag bij het postkantoor om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

  • Hoe kan ik mijn leermiddelen retourneren?
    Antwoord:

    Aan het einde van het schooljaar kun je de boeken inleveren. Kijk hiervoor bij de vraag 'Waar/hoe moet ik mijn boeken inleveren?'.

    Mocht je tijdens het schooljaar een boek terug willen sturen, dan kun je via www.mijnleermiddelen.nl in het menu naar ‘’Retour’’ gaan. Hier staat uitgelegd hoe je leermiddelen kunt retourneren.

  • Ik ga in de zomer naar zomerschool/bijscholing. Kan ik mijn boeken later inleveren?
    Antwoord:

    Wil je boeken later inleveren, omdat je naar de zomerschool gaat? Bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier.

  • Antwoord: